|
 |
 |
Okunma |
|
144 |
Uzmanlara göre ebeveynler, çocukların günde 1-2 saatten fazla TV izlemesini engellemeli.
ABD’de akademik bir dergi, çok fazla televizyon izleyen çocukların
saldırgan eğilimler gösterdiğini, okuldaki başarılarının da düştüğünü
ortaya koydu.
Televizyon seyretmenin, çocukların okulda elde ettiği
başarıyı düşürdüğü ve davranışlarında saldırganlığa yol açtığına dair
sonuçlara varan araştırmalar giderek artıyor.
“Pediatri ve Yetişkinler Arşivi” adlı derginin bu ayki
sayısı da bu konuya ayrıldı. Dergide yayınlanan araştırmalara göre
televizyon, çocuklarda obezite ve saldırganlığa yol açmasının yanında,
akademik başarılarında da düşüşe sebep oluyor.
Örneğin odalarında televizyon bulunan çocuklar, kendine
ait televizyonu olmayan çocuklara göre sınavlarda daha düşük performans
sergiliyor. Buna kıyasla internet erişimi olan çocuklar, sınavlarda
diğer yaşıtlarından daha başarılı oluyor.
Dergide yayınlanan diğer çalışmalar ise 3 yaşından önce
düzenli olarak televizyon izleyen çocuklar ve yetişkinlerin, liseyi
bitirme ve üniversiteye başlama olasılıklarının daha düşük olduğunu
ortaya koydu.
Faydası da yok değil
Bilişsel gelişmeyi zayıflatan televizyonun faydaları da yok değil.
Uzmanlar,
televizyonun kısa süreli hafızayı geliştirdiğini belirtiyor. Fakat
uzmanlara göre televizyonun okuduğunu anlama ve matematik gibi
alanlarda gerilemeye yol açtığı gerçeği, bu faydayı oldukça önemsiz
bırakıyor.
ABD Pediatri Akademisi, bütün bu sonuçlar ışığında
ebeveynleri, çocukların televizyon karşısında geçirdikleri zamanı günde
1-2 saatle sınırlandırmaları çağrısında bulundu.
|